Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-05-18 10:08:57 - Feat.: - Title: Čínske banky sprísňujú kontrolu nad obchodom s Ruskom
02 - Modified: 2024-05-18 06:46:34 - Feat.: - Title: Rusi hlásia explóziu v pohraničnej Belgorodskej oblasti aj z Petrohradu
03 - Modified: 2024-05-18 05:27:01 - Feat.: - Title: Ruská ofenzíva by mohla pozostávať z viacerých vĺn, varuje Zelenskyj
04 - Modified: 2024-05-17 19:30:57 - Feat.: - Title: Muž obvinený z útoku na manžela Nancy Pelosiovej dostal 30 rokov väzenia
05 - Modified: 2024-05-17 15:05:00 - Feat.: - Title: Rusko tvrdí, že v Charkovskej oblasti za týždeň "oslobodilo" 12 obcí