StoryEditor

Maximálne kompaktná variabilita

23.06.2003, 02:54

Nový model multivariabilného kompaktného vanu Touran -- vozidlo kategórie MPV -- bude ponúkať najväčší európsky automobilový výrobca Volkswagen popri modeloch Sharan a Multivan. VW svoj prvý van predstavil už pred 53 rokmi - bol to vtedy typ 22, ktorý sa na celom svete preslávil ako VW Bus, a ktorý bol prapredkom všetkých moderných automobilov kategórie MPV. Veľkorysá ponuka v podobe maximálneho objemu batožinového priestoru 1989 litrov ponúka posádke pohodlné cestovanie i na väčšie vzdialenosti.
Kompaktný van sa vyznačuje inovatívnymi motormi a mnohostrannou koncepciou interiéru. Karoséria, interiér, podvozok a v mnohých častiach aj pohonné ústrojenstvo modelu Touran, ktorý má päť alebo na želanie sedem sedadiel, kompletne vyvinuli nanovo. K najdôležitejším znakom nového modelu Volkswagen patrí jeho variabilná koncepcia interiéru a neobyčajne dobrá priestorová ponuka.
Interiér je koncipovaný flexibilne, s ohľadom na potreby zákazníkov, využitie a s najnovšími bezpečnostnými prvkami. Zvlášť praktická je variabilita sedadiel v druhom rade. Tri samostatné sedadlá s hmotnosťou menšou ako 16 kilogramov sa dajú individuálne posúvať, premiestniť, zložiť alebo úplne vybrať. Premyslenú koncepciu interiéru dopĺňa až 39 odkladacích priestorov. Touran je variabilným automobilom, vhodným na prácu, pre rodinu a voľný čas, ktorý poskytuje niekoľko dobrých vlastností pri každodennom používaní.
Na želanie môže byť Touran vybavený tretím radom sedadiel. Dve samostatne rozmiestnené sú plnohodnotne využiteľné aj pre dospelé osoby a dajú sa niekoľkými pohybmi zložiť do podlahy.
Od začiatku predaja sú pre kompaktný van k dispozícii tri dynamické a úsporné motory FSI a TDI. Benzínový motor 1.6 FSI s priamym vstrekovaním paliva bol oproti modelom Golf/Bora výrazne modifikovaný a teraz dosahuje výkon 85 kW (115 k). Základný naftový motor 1.9 TDI dosahuje výkon 74 kW (100 k). Najsilnejším turbodieselom svojej triedy je nový motor 2.0 TDI so štvorventilovou technikou, ktorý dosahuje výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 320 Nm pri otáčkach 1750 za minútu. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 4.
Neskôr pribudne ako základný motor pre Touran benzínový štvorvalec 1,6 litra s výkonom 75 kW (102 k). Ešte počas roka 2003 sa začne montovať aj výkonný benzínový motor 2.0 FSI.
Sériovo sa všetky motory FSI a TDI kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na želanie bude neskôr k dispozícii pre motory TDI aj nová šesťstupňová prevodovka s dvojitou spojkou a priamym radením (DSG). Táto prevodovka zaujímavým spôsobom kombinuje prednosti automatickej prevodovky s úspornosťou manuálnej prevodovky. Vodič si totiž vopred "objedná" prevodový stupeň, ktorý zamýšľa zaradiť. V kombinácii s motorom FSI sa bude na želanie montovať aj nová šesťstupňová automatická prevodovka Tiptronic.
Počas krátkej testovacej jazdy s touto novinkou sme sa presvedčili, že plne nahradí VW Golf Variant a zároveň posúva latku náročnosti v kategórii týchto vozidiel.

menuLevel = 2, menuRoute = style/uzitkove-auta, menuAlias = uzitkove-auta, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. september 2024 22:45