StoryEditor

Najhodnotnejšou značkou sveta je (opäť) Louis Vuitton

02.06.2012, 00:00
Autor:
stl, apnstl, apn
Už po siedmykrát za sebou francúzsky výrobca kabeliek predbehol v luxuse Chanel či Rolex.

Louis Vuitton to opäť dokázal. Podarilo sa mu obhájiť vlaňajšie prvenstvo a stať sa najhodnotnejšou luxusnou značkou za rok 2011. Francúzsky výrobca kabeliek a módnych tašiek tak potvrdil dlhoročné skvelé výsledky. Podľa prieskumu, ktorý vypracovala agentrúra Millward Brown Optimor, sa trhová hodnota značky pohybuje okolo 25,9 miliard amerických dolárov. Vďaka tomu sa môže Louis Vuitton vlastnený LVMH (Luis Vuitton Moet Hennessy) hrdiť titulom najhodnotnejšej luxusnej značky na svete už sedem rokov za sebou.

Druhú pozíciu obsadil Hermes, ktorého aktuálna hodnota 19,1 miliardy dolárov odzrkadľuje vlaňajší rekordný 61-percentný nárast. Keďže podiel v ňom má tiež LVMH, môže oslavovať prémiové double. Na tretie miesto sa dostal výrobca luxusných hodiniek Rolex.

Vyzerá to, že pre najluxusnejšiu značku na svete, ktorá zárovň patrí k tým najčastejšie napodobňovaným, bude tento rok veľmi úspešný. Ešte pred zverejenením výsledkov francúzsky výrobca kabeliek otvoril nanovšiu predajňu v prestížnej Taipei 101 Maison a zvýšil tak svoj podiel na ázijskom trhu. Presadiť sa na Ďalekom východe by značke mali pomôcť aj nové kolekcie, ktoré sa inšpirujú orientálnou kultúrou a vzormi. Podľa Nicka Coopera, generálneho riaditeľa Millward Brown Optimor, medzi kľúčové faktory ktoré luxusným značkám zaisťujú, že sú úspešnejšie a bohatšie, patria tradícia, bohatá história a kvalitné remeselné prevedenie.


Chanel si oproti vlaňajšku mierne pohoršil.

 

Pozrime sa na ďalšie miesta v prestížnom rebríčku. Hoci Chanel obsadil štvrté miesto, jeho hodnota oproti vlaňajšku, kedy značka zaznamenala rekordné príjmy, klesla o dve percentá. So 6,68 miliardami sa umiestnila pred ďalším zvučným menom - Gucii. Nadšencov talianskeho luxusu však možno trochu schladí informácia, že jeho hodnota klesla oproti minulému roku o 14 percent na 6,42 miliardy.


Prada je v top desiatke nováčikom.

Na rozdiel od Chanel a Gucciho, ďalšia luxusná značka si na svoje umiestnenie sťažovať nemôže. Debut v top desiatke rebríčka na šiestom mieste nie je pre Pradu vôbec zlou vizitkou. Spoločnosť s celkovou hodnotou 5,7 miliardy amerických dolárov oznámila svoje plány otvoriť ďalších 80 obchodov po celom svete v priebehu nasledujúcich troch rokov. Top desiatku uzatvárajú Cartier, Hennessy Cognac, Moët & Chandon a Burberry, pričom dvaja predposlední spadajú pod skupinu LVMH.


Značky prémiového alkoholu - koňaku a šampanského, trónia na chvoste prvej desiatky.

Najhodnotnejšie luxusné značky za rok 2011:

1. Louis Vuitton    25,9 miliardy USD
2. Hermes            19,1 miliardy USD
3. Rolex                 7,17 miliardy USD
4. Chanel               6,68 miliardy USD
5. Gucci                 6,42 miliardy USD
6. Prada                 5,7 miliardy USD
7. Cartier               4,84 miliardy USD
8. Hennesy             4,6 miliardy USD
9. Moët & Chandon  4,22 miliardy USD
10. Burberry           4,09 miliardy USD

Zdroj: bornrich.com, bloomberg.com

menuLevel = 2, menuRoute = style/moda, menuAlias = moda, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. september 2024 04:54