Recenzia. Liečba šokom nefunguje. Zostal len šok

13.12.2010, 23:00
Recenzia. Piesne na posmrtnom albume Michaela Jacksona pripomínajú odpad zo starších albumov.

Rok 2006. Kráľ popu Michael Jackson konečne pracuje na novom albume, ktorý bude podľa jeho slov minimálne taký dobrý ako Thriller... Máme rok 2010. Kráľ je mŕtvy a album na svete. Vychádza práve dnes a volá sa Michael. Ale Jackson to nie je.

Čakanie na kráľa
Kráľovi nikto nerozkáže, je sám sebe pánom, a tak sa správal aj slávny M.J. Na jeho nový album sme čakali takmer desať rokov, vždy mal čas a svoj veľký comeback plánoval na pódiu pred svojimi fanúšikmi, a nie zatvorený v štúdiu. Nestihol však ani jedno ani druhé. Film z pripravovaného turné je už na svete, teraz mu pozostalí prešmátrali zásuvky a recyklujú ďalej. Nový album Michael, pod ktorý by sa Jackson pravdepodobne nepodpísal, obsahuje desať skladieb. Tie sú na nahrávke zoradené chaoticky, čo na nás pôsobí dosť rozpačito. Titulná skladba je duet s Akonom Hold My Hand, z ktorého máme pocit, že ide o hosťovanie Jacksona u Akona, a nie naopak. Nepočuť v nej to pravé jacksonovské a nezachráni ju ani veľké promo spojené s videoklipom z dielne Marka Pellingtona, jednoho z najlepších režisérov videoklipov na svete.
Tí lepší hostia
S hosťovaním to dopadlo oveľa lepšie v skladbách Monster a (I Can’t Make It) Another Day. Prvej dodáva súčasný sound raper 50 Cent. Aj keď predstava, že sa bude do tanečnej jacksonovky rapovať, môže na prvý pohľad pôsobiť trocha šialene, tento súčasný trend, ktorý využívajú veľmi úspešne jeho mladší kolegovia, urobil zo skladby jednu z najlepších na albume. Z úplne iného súdka je pieseň (I Can’t Make It) Another Day, na ktorej spolupracoval s hudobníkom Lennym Kravitzom. Ak sú profesionáli na oboch stranách, tak to len málokedy dopadne zle a Kravitz tejto gitarovke veľmi pomohol.

Na druhej strane je väčšina priemerných až podpriemerných skladieb, ktoré pripomínajú "nepoužitý materiál“ z predchádzajúcich albumov. A to bez ohľadu na to, či producenti tvrdia, že je to úplne nový materiál, ktorý vznikol až po albume Invincible (2001) alebo nie. Veľmi preceňovaná skladba bol prvý singel Breaking News, o ktorom sa šíria fámy, že ho Michael Jackson vôbec nenaspieval a vraj to nie je jediná skladba, v ktorej počujeme hlas niekoho iného. V každom prípade však ide o jednu z tých zaujímavejších skladieb na albume, na ktorom nechýbajú ani pomalé sladké piesne Keep Your Head Up či Much Too Soon.

Žiaden Jackson, žiadna sláva
Celkom dobrým nápadom bol obal albumu, ktorý vytvoril v roku 2009 maliar Kadir Nelson. Na olejomaľbe zobrazil kľúčové momenty v živote Michaela Jacksona. Avšak žiadny album, ktorý vyjde po nečakanej smrti Michaela Jacksona, nemôže byť plnohodnotný. Skladby, ktoré mal v "šuplíku“, možno nikdy nemali jeho fanúšikovia počuť a možno ich potreboval ešte vyšperkovať, prípadne dokončiť. I keď kráľ popu zarába aj po smrti, už ho nič nevzkriesi. Jedine sa môže v hrobe obracať, čo jeho pozostalí stvárajú. Zarobiť chcú totiž na všetkom a neodradia ich ani negatívne reakcie hudobných kritikov a samotných fanúšikov.

16. jún 2024 05:11