električka trať bratislava petržalkaTASR/Štefan Puškáš
StoryEditor

Električkovú trať v Petržalke ešte ani neotvorili a už ju musia opravovať

28.06.2016, 14:00
Autor:
TASRTASR
Náklady na opravu budú hradené zo záruky, nie z rozpočtu mesta.

Zdeformovanú časť novej električkovej trate v bratislavskej Petržalke majú začať opravovať v stredu (29.6.) tak, aby spustenie električkovej dopravy začiatkom júla na tomto mieste nebolo ohrozené. Po komunikácii so zhotoviteľom stavebných prác o tom TASR informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. 

Primátor dúfa, že takýchto poškodených miest nebude na novej električkovej trati viac, koľaje preto ešte raz skontrolujú.

Hlavný zhotoviteľ prác spoločnosť Eurovia SK tvrdí, že porucha nastala na otvorenej jazdnej dráhe, ktorá sa nachádza v Petržalke v smere od Bosákovej ulice po obratisko.

Na všetkých ostatných úsekoch tejto stavby prvej etapy električky do Petržalky je použitá pevná jazdná dráha a koľaj je kotvená do betónu.

"Zvlnenie nastalo vysokými horúčavami aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá dostatočne a v súlade s predpismi a normami. Nakoľko ale použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a realizácii, práve toto bolo príčinou vzniknutej deformácie," uviedla pre TASR hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová s tým, že okamžite pristúpili k prácam na odstránenie poruchy, aby nebolo ohrozené plánované sprevádzkovanie trate.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, pre TASR uviedol, že súčasný stav na trati v Petržalke eviduje. Taktiež si želá, aby začali električky po Starom moste jazdiť v očakávanom termíne, a to začiatkom júla po dokončení kompletnej administratívy a zákonnej odvolacej lehoty.

Kolaudáciu električkovej trate na Starom moste a v Petržalke začal BSK začiatkom mája. Závažnejšie nedostatky na trati sa nezistili.

Prestavbu bratislavského Starého mosta po dvoch rokoch od jej začatia ukončili v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto.

01 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 02 - Modified: 2024-05-08 17:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Čo všetko viete o hlavnom meste Slovenska? Otestujte sa 03 - Modified: 2024-05-09 08:00:00 - Feat.: - Title: Z bratislavského nábrežia sa stane raj pre milovníkov relaxu. Priamo na Dunaji vznikne nová verejná sauna 04 - Modified: 2024-05-06 09:02:29 - Feat.: - Title: Realitný boom v Bratislave: Dopyt po novostavbách v hlavnom meste výrazne vzrástol 05 - Modified: 2024-05-06 08:29:55 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy je prejazdný len jeden pruh
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
10. máj 2024 00:06