StoryEditor

Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu

09.10.2023, 11:14
  • Správu výkonnostných kampaní postupne preberá strojové učenie.
  • Aj preto agentúry špecializujúce sa výhradne na túto časť výkonnostného marketingu budú už čoskoro nútené hľadať v biznise nové presahy.
  • Tie vidí Vlado Cintula napríklad v stratégii, consultingu alebo kreatíve.
  • V rozhovore s podpredsedom správnej rady ADMA sme sa zamerali na to, kam sa posúva toto odvetvie, čo im v kampaniach stále funguje a aj aké ďalšie výzvy ich čakajú.
  • Rozhovor je súčasťou pravidelnej ročenky Výkonnostné agentúry 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku
  • Ak sa chcete dozvedieť o marketingu a digitále viac, nenechajte si ujsť našu odbornú konferenciu Stratégie Fórum, ktorá bude 19. októbra na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave. 

Výkonnostný marketing je obšírna disciplína, spájaná hlavne s digitálom. Môžeme ho rozšíriť aj na offline aktivity značiek?

Je pravda, že k výkonnostnému marketingu pristupujeme výhradne z hľadiska digitálnych kanálov. Keby som však mal kategorizovať – výkonnostný marketing tvoria marketingové činnosti a kampane, ktoré majú za cieľ priamo aktivovať zákazníka a motivovať ho vo finálnom štádiu nákupného procesu k tomu, aby vykonal požadovanú akciu – či už je to nákup, registrácia alebo vyplnenie nejakého formulára.

image

STRATEGIE FORUM, 19.10. 2023, Národný futbalový štadión Bratislava

Vychádzajúc z tejto všeobecnej definície, tak tam môžeme počítať akékoľvek marketingové činnosti aj v rámci offlinu alebo vykonávané niekde vonku na ulici, pokiaľ smerujú k tomu, aby zákazník spravil požadovanú akciu. To znamená, že hypoteticky by sme tie princípy a vyhodnocovanie výkonu, na ktorý cielime, mohli aplikovať napríklad aj na pouličné ankety.

Ako na výkonnostný marketing nazerať nielen ako na nástroj, ale ako na komplexný prístup?

Výkonnostný marketing by mal byť súčasťou celkovej marketingovej stratégie značky. Vždy najlepšie funguje, keď značka komunikuje a pristupuje k marketingu komplexne. Od kampaní smerujúcich na budovanie značky alebo zvyšujúcich poznateľnosť značky, angažovanie fanúšikov alebo zákazníkov do akcie až po aktivačné kampane, ktorých cieľom je motivovať potenciálneho zákazníka na vykonanie konkrétnej činnosti.

Tieto jednotlivé súčasti by mali navzájom fungovať a postupne prechádzať od jednej ku druhej. Všetci sa zhodneme na tom, že ak by mal aj nejaký konkrétny e-shop najlepší výkonnostný marketing, ale konkurenti, ktorí popri výkonnostnom marketingu rozumne budujú aj značku a povedomie o značke, budú vždy ťahať za dlhší koniec lana. Cestou k úspechu teda podľa mňa nie je výkonnostný marketing ako komplexný prístup, ale komplexný marketing ako celok.

V ktorých momentoch funguje najlepšie práve ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 02 - Modified: 2024-01-24 14:09:35 - Feat.: - Title: Riskujte. Neúspech je len súčasťou cesty k úspechu 03 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 04 - Modified: 2023-10-30 10:33:14 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: UX je stále dôležitou témou na meranie používateľského správania 05 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. apríl 2024 20:27