StoryEditorV tuneli Bikoš je hotové osvetlenie, prebieha jeho postupné sprevádzkovanie
Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 kilometra a bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu.
Je to dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS výklenkami v každej rúre.
Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny – vykazuje mimoriadne nízky prítok podzemných vôd.
Na mostoch sa realizujú rímsy, zvodidlá, zábradlia, obrusnú asfaltovú vrstvu a pracujú aj na chodníkových častiach či schodisku.
V tuneli Bikoš, ktorý je súčasťou prvej etapy R4 Prešov - severný obchvat je hotové osvetlenie a prebieha jeho postupné sprevádzkovanie. Osvetlenie je prepojené na trvalú trafostanicu do technologického objektu pri tuneli.
Nový systém osvetlenia
"Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 kilometra a bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu. Je to dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS výklenkami v každej rúre. Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny – vykazuje mimoriadne nízky prítok podzemných vôd.
‘Suchosť‘ tunela predstavovala veľkú výhodu pri razení a uľahčí aj prevádzku tunela. Tá bude finančne nenáročnejšia popri ‘suchosti‘ aj vďaka inteligentnému LED diódovému systému osvetlenia," uviedla Žgravčáková.
Ako ďalej povedala, na mostoch realizujú rímsy, zvodidlá, zábradlia, obrusnú asfaltovú vrstvu a pracujú aj na chodníkových častiach či schodisku.
Finálne úpravy
"V križovatke Prešov už realizujeme oceľové zvodidlá. Po celej trase pracujeme aj na oplotení – realizujeme základy, osádzame stĺpy a montujeme pletivo. Taktiež sa pracuje na finálnej úprave svahov a ich zahumusovaní a tiež pokračuje realizácia protihlukových stien a dokončujú sa finálne úpravy pod mostnými objektami," doplnila Žgravčáková.
Severný obchvat mesta má dĺžku 4,3 kilometra a motoristom ušetrí približne desať minút. NDS predpokladá intenzitu dopravy v počte 15.000 vozidiel za 24 hodín. Zhotoviteľom je Váhostav-SK a TuCon. Zmluvná cena predstavuje 142.876.816 eur. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu. Predpokladaný termín odovzdania je plánovaný v lete tohto roka.
01 - Modified: 2023-06-22 13:11:11 - Feat.: 1 - Title: Meškanie výstavby R4 na Slovensku sa zníži na dva až štyri roky, polovicu nákladov zaplatí Brusel
02 - Modified: 2023-04-16 13:58:17 - Feat.: 1 - Title: Východ Slovenska sa už tešil na novú diaľnicu. No posledný veľký tender tejto vlády sa komplikuje
03 - Modified: 2023-03-11 18:30:54 - Feat.: 1 - Title: Diaľničné plány na tento rok sa rúcajú. Doplatí na to sever Slovenska
04 - Modified: 2023-02-22 16:30:08 - Feat.: 1 - Title: Najväčší diaľničný tender Doležala sa komplikuje. Pokračovanie obchvatu Prešova bude neskôr
05 - Modified: 2023-03-11 12:27:58 - Feat.: 1 - Title: Tunel Bikoš už má dokončený náter ostenia, chodníky aj vozovku. Pracujú na nevyhnutnej technológii
01 - Modified: 2024-05-11 08:00:00 - Feat.: - Title: Železničným tunelom na vlastný ostrov na Jadrane. Megalomanský plán mohol zmeniť dejiny Československa
02 - Modified: 2024-05-03 12:23:50 - Feat.: - Title: S výstavbou tunela Karpaty môže pomôcť zákon o strategických investíciách, tvrdí Ráž. Má odľahčiť Bratislavu
03 - Modified: 2024-04-23 11:39:40 - Feat.: - Title: Diaľničiari začali raziť tunel Okruhliak za takmer 350 miliónov. Dokončiť sa má do štyroch rokov, vraví Ráž
04 - Modified: 2024-04-22 15:59:28 - Feat.: - Title: Primátor Prešova avizuje stiahnutie bodu o hazarde z programu zastupiteľstva
05 - Modified: 2024-04-13 07:07:07 - Feat.: - Title: Ministerstvo obrany podpísalo zmluvu na obnovu budovy v prešovských kasárňach za takmer dva milióny