Viedeň nám neberie cestujúcich. Púšťame ich tam dobrovoľne, lebo sme si vedomí, že nemáme všetky spojenia k dispozícii, priznáva šéf Bratislavského letiska Dušan Keketi. Na snímke je lietadlo ČSA – naposledy z tohto letiska odletelo v roku 2019. FOTO: Archív HN
StoryEditor

Amsterdam aj Istanbul. Bratislavské letisko chce zabojovať o linky, ktoré hlavné mesto prepoja so svetom

24.03.2023, 00:00

V rozhovore s generálnym riaditeľom Letiska M. R. Štefánika – Airport Bratislava Dušanom Keketim sa dozviete:

  • Aké sú možnosti rozvoja letiska v Bratislave a či je stále v hre vstup súkromného kapitálu.
  • Kedy by mohli byť reálne prvé priame lety zo Slovenska cez Atlantik a čo k tomu bude naše hlavné mesto potrebovať. 
  • Kedy by bolo možné opäť lietať z Bratislavy do sveta cez jeden prestup a kde by sa tieto prestupné miesta mali nachádzať.
  • O koľko klesol počet pasažierov, ktorých cez Bratislavu prepravil Ryanair.
  • O čom letisko rokuje s Wizzairom.
  • Aký je potenciál vnútroštátnej linky Bratislava – Košice a čo pre jej obnovenie letisko robí.
  • Ako bratislavskému letisku narástli náklady na energie.

Cestujúci si od roku 2019 z Bratislavy nevedia kúpiť prestupné letenky do sveta. Takáto situácia nie je v prípade európskej metropoly úplne štandardná.  Dokonca aj z Košíc sa dá cez Varšavu a Viedeň dostať prakticky všade. Riešite túto situáciu? 

Riešime to, ale nejde to ľahko, obzvlášť po pandemických rokoch a predtým plnej závislosti od nízkonákladových leteckých operátorov. Viedeň je „hub“ (letiskový uzol, pozn. red.), ktorý je blízko. Tým, že sú tam zastúpené všetky veľké aerolinky, nie je ľahké ich presvedčiť, aby lietali do 40 kilometrov vzdialenej Bratislavy.

Rokujeme s viacerými leteckými spoločnosťami o vzdialenejších prestupných miestach, aby sme nevytvárali duplicitu s Viedňou. Máme záujem minimálne o jeden uzol na západ a jeden na východ.

Vedeli by ste spresniť, kto je v hre? 

Napríklad Amsterdam, Varšava alebo Istanbul. Neviem, či tu v minulosti boli nejaké spojenia do „hubov“, ale súčasná situácia je neporovnateľná s tou pred pandémiou, a preto je to náročnejšie aj na získavanie a dohodovanie nových leteckých destinácií.

Robíme preto maximum: chodíme na medzinárodné konferencie, realizujeme hĺbkové analýzy, stretávame sa s predstaviteľmi zahraničných veľvyslanectiev, zástupcami VÚC a predstaviteľmi hlavného mesta a hľadáme možnosti a riešenia.  

image

Low-cost sa nekončí, ale ceny určite musíme zdvihnúť, tvrdí šéfka marketingu Ryanairu

Prostredníctvom Českých aerolínií sa dalo dostať do Prahy a do Amsterdamu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-19 13:47:33 - Feat.: 1 - Title: Slovenské lietajúce auto končí. AeroMobil sa sám posiela do konkurzu, zdroje vyschli 02 - Modified: 2023-03-17 23:02:00 - Feat.: 1 - Title: Idú proti prúdu. Týchto desať položiek v nákupnom košíku za rok zlacnelo alebo zdraželo najmenej (+ grafy) 03 - Modified: 2023-01-29 15:00:26 - Feat.: 1 - Title: Súboj o nebo: Airbus sa doťahuje na Boeing. Zozadu sa však plazí čínsky vyzývateľ
01 - Modified: 2024-04-22 14:00:00 - Feat.: - Title: Archívny rozhovor s etnologičkou: Pravý Slovák alebo pravý Slovan, čo to je? Niečo také neexistuje 02 - Modified: 2024-04-22 13:51:27 - Feat.: - Title: Riaditeľka televízie v Litve pre HN: U nás je spoločnosť jednotná, nechce sledovať žiadne proruské správy 03 - Modified: 2024-04-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Nutričná poradkyňa: Nie som prísny typ poradcu, aj malé zmeny totiž môžu mať veľký efekt (aj) na zdravie 04 - Modified: 2024-04-22 04:56:32 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Emma Drobná: „Nikdy som nelietala v oblakoch, skôr som úzkostlivá.“ 05 - Modified: 2024-04-21 21:52:36 - Feat.: - Title: Šéf novej banky pre HN: Do konkurenčného boja na Slovensku chceme vstúpiť už v januári
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 08:38