StoryEditor

Návrat RegioJetu na slovenskú vnútroštátnu linku? Žltý dopravca to zvažuje

28.07.2021, 00:00
Koľaje naprieč Žitným ostrovom môžu mať od roku 2023 nového gazdu. Ich liberalizácia sa však ďalej komplikuje.

Rok 2012 bol na slovenských železniciach prelomový. Koľaje južne od hlavného mesta totiž začali okupovať vlaky súkromníka, ktorý za svoje služby dostával dotácie od štátu.

Na slabo vyťaženej železnici smerom na Komárno pendlovali dovtedy vyše 30-ročné stroje štátneho dopravcu, v ktorých sa ročne zviezlo 700-tisíc pasažierov.

Už prvý rok prevádzky žltými mašinami priniesol takmer dvojnásobný nárast záujmu. V ďalších rokoch počty naďalej stúpali. Posledný predkoronový rok tu cestovali podľa údajov prevádzkovateľa štyri milióny ľudí.

Firmu, ktorá trať rozpohybovala, však vlani dočasne na dva roky nahradil štátny dopravca a teraz prebieha v laboratóriu ministerstva už tretí pokus o jej liberalizáciu. Namiesto verejného tendra už skúša priame rokovania so záujemcami.

Po novom má byť 10-ročná prevádzka rozdelená na dve zmluvy. Jedna bude platiť od januára 2023 do decembra daného roka. Druhá pokryje prevádzku na ďalších deväť rokov. Zákazka sa rozd...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-19 12:00:00 - Feat.: - Title: Nová dopravná značka budí neistotu. Prináša varovanie pre vodičov, ktoré treba poznať 02 - Modified: 2024-06-19 08:11:51 - Feat.: - Title: Železnice chcú zvýšiť bezpečnosť cestujúcich. Vo vlakoch pribudnú kupé len pre ženy či tiché zóny 03 - Modified: 2024-06-19 06:54:00 - Feat.: - Title: Mesto Handlová chce obstarať autobusy bez emisií 04 - Modified: 2024-06-19 06:44:00 - Feat.: - Title: Doprava v hlavnom meste a smerom do Bratislavy sa mierne spomaľuje 05 - Modified: 2024-06-18 15:02:59 - Feat.: - Title: Úsek diaľnice D1 Turany - Hubová je bližšie k výstavbe. Aktivisti s námietkami neuspeli
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. jún 2024 08:23