StoryEditor

Nie je z čoho. Nákladné vlaky ostali bez pomoci

24.02.2021, 23:00
Odľahčenie od platobných povinností si v čase covidu pýtali aj železniční dopravcovia. Chýbajúca podpora ich stavia do nevýhody oproti zahraničným konkurentom.

Cestujeme málo a ak áno, tak skôr vlastným autom. V čase covidu je to bezpečnejšie. Sektor hromadnej prepravy osôb preto krváca, obrovské prepady zažívajú autobusy, ale aj vlaky. Štát však na ne myslel a ešte vlani kompenzoval Železničnú spoločnosť Slovensko sumou takmer 50 miliónov. Vyše 40 miliónov sa ušlo aj štátnemu správcovi koľajníc, Železniciam Slovenskej republiky. O svoju časť z koláča však žiadajú aj nákladní dopravcovia. Aj oni pocítili zníženie výkonov a mali problémy s finančnou likviditou. Ešte nepríjemnejšie pre nich je, že sa dostávajú do konkurenčnej nevýhody. V zahraniční sa totiž nákladné vlaky dočkali štátnych ú...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Začína sa Slovákom dariť? Bankové účty sme nafúkli o stovky miliónov eur, no experti dvíhajú varovný prst 02 - Modified: 2024-06-24 12:37:12 - Feat.: - Title: Z takmer troch miliárd európskych peňazí na projekty čistejšej energie získa Slovensko 35 miliónov 03 - Modified: 2024-06-23 22:00:00 - Feat.: - Title: Róbert MELIŠEK: Chcel som vybudovať niečo vlastné a zanechať rodine zabezpečenie do budúcna. Každá franšíza dostáva kompletnú podporu od centrály 04 - Modified: 2024-06-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Odborníci varujú pred naberaním ďalších spotrebných úverov 05 - Modified: 2024-06-17 18:16:37 - Feat.: - Title: Rozpočtový deficit Poľska presiahol v máji 12 miliárd eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. jún 2024 11:40