StoryEditor

Nové plány na južnej trati. Víťazný variant je o polovicu drahší než bol pôvodný odhad

13.07.2020, 00:00
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.

Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.

Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.


A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.

Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-06 10:39:51 - Feat.: - Title: Slovenské železnice výrazne zlepšili svoje hospodárenie. V minulom roku sa prehupli do zisku 04 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 05 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. máj 2024 15:24