StoryEditor

Bytových klientov chcú viacerí

08.11.2005, 23:00

Napriek tomu, že so Slovak Telecomom (ST) podpísalo zmluvy o prepojení sietí osem alternatívnych operátorov, služby pre domácnosti sa rozhodli prostredníctvom voľby operátora poskytovať piati. Ani zostávajúce tri spoločnosti však z oslovenia bytovej klientely úplne nerezignovali.
Najambicióznejšie plány majú Železničné telekomunikácie (ŽT). Ich hlavnou úlohou je zabezpečenie služieb pre tri železničné spoločnosti: ŽSR, Železničnú spoločnosť Slovensko a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia. "Okrem nich poskytujú ŽT hlasovú službu vyše 150 externým zákazníkom, z veľkej väčšiny korporátnej klientele," informovala Nela Blašková, hovorkyňa ŽSR, pod ktoré ŽT patria.
Iný prístup
Podľa nej sa plány do budúcnosti nemenia a ŽT chcú po fyzickom prepojení so sieťami ST a mobilných operátorov poskytovať verejnú hlasovú službu na vlastnej pevnej sieti. ŽT budú pôsobiť ako bežný pevný telefónny operátor, čím sa podľa Blaškovej líšia "od ostatných alternatívnych operátorov, ktorí sa rozhodli poskytovať služby v sieti ST prostredníctvom voľby operátora". Stratégia firmy vychádza z rozsiahlej infraštruktúry, ktorá jej umožní pripojiť veľké množstvo potenciálnych klientov. "Väčšinou budú oslovení korporátni zákazníci, ale aj zaujímavý segment domácností v tzv. železničiarskych bytoch, ku ktorým vedie infraštruktúra ŽT," povedala Blašková.
Spustenie hlasovej služby závisí od toho, kedy ST pripraví potrebné priestory na prepojenie sietí. Za reálny termín označila Blašková začiatok budúceho roka.
Telefonovanie nielen cez internet
O bytových zákazníkov má záujem aj GlobalTel. Ten v súčasnosti poskytuje domácnostiam telefonovanie cez internet v bytových komplexoch Horné diely a Rozadol v Bratislave. "Od začiatku roka 2006 budeme poskytovať bytovým zákazníkom aj službu voľba operátora," informoval marketingový manažér GlobalTelu Vojtech Nagy. K službe by mal mať podľa neho prístup každý klient, ktorý bude mať o ňu záujem.
Spoločnosť GTS Slovakia sa síce špecializuje na firemnú klientelu, ale podľa jej marketingovej manažérky Jany Vyskočovej poskytuje služby aj pre bytových zákazníkov. "V tomto segmente sa však orientujeme na zákazníkov s vyššími nárokmi, nejde o typický masový trh. Pre takýchto náročnejších bytových klientov budeme v ďalšom období uvádzať na trh nové služby vrátane hlasových," dodala Vyskočová.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. september 2024 02:14