StoryEditor

Slovenské diaľnice začali upchávať kamióny

12.05.2006, 00:00
Na diaľniciach okolo Bratislavy sa doprava za posledných päť rokov zhustila dvojnásobne. Napríklad obyvatelia Trnavy hlásia, že nával kamiónov na mestské cesty kvôli automobilke PSA je neznesiteľný.

Na diaľniciach okolo Bratislavy sa doprava za posledných päť rokov zhustila dvojnásobne. Napríklad obyvatelia Trnavy hlásia, že nával kamiónov z diaľnice na mestské cesty kvôli automobilke PSA je neznesiteľný. Keď spustí výrobu aj žilinská Kia, pribudne na najdôležitejšej slovenskej diaľnici D1 ďalších 1 200 nákladných áut. Podľa posledného prieskumu Slovenskej správy ciest len na úseku D-jednotky medzi Sencom a Trnavou denne prejde 44-tisíc vozidiel. Diaľnica z Bratislavy do Trnavy sa však z dvoch na šesť prúdov rozšíri najskôr o desať rokov a podľa profesora Dopravnej univerzity v Žiline Jána Mikolaja hrozí dopravný kolaps aj východnému Slovensku.
Vyššia hustota dopravy sa už prejavila aj na stave ciest. Výtlky, jamy, či "koľajnice", ktorými najviac trpí úsek D2 z Bratislavy do Kútov, ohrozujú vozidlá. Peniaze na údržbu diaľnic chýbajú a opravujú sa len úseky v kritickom stave. Podobne je to aj na cestách nižšej kategórie -- v Bratislave už sa dokonca objavil aj prípad vodiča, ktorému miestna cesta zničila auto na neoznačenom výtlku a ten od správcu cesty, magistrátu, vysúdil škodu.
Zatiaľ čo v rokoch 2000 až 2003 narástli odhadované výdavky na opravu ciest prvej triedy približne z 1,1 miliardy korún na 1,5 miliardy, o rok neskôr išlo na opravy ciest len 667 miliónov. Vlani stáli opravy 859 miliónov korún.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. september 2024 09:33