StoryEditor

Luxus bez kompromisov: Najmenší model Lexusu je bláznivo drahý, dáva však zmysel?

16.02.2024, 11:25
  • Prvá jazda s najmenším zástupcom portfólia značky Lexus približuje jeho silné i slabšie stránky.
  • Model vychádza z Toyoty Yaris Cross, no pridáva zásadné odlišnosti a atraktívnejší dizajn.
  • Koľko vás novinka vyjde? Čo ponúka a ako funguje osadený jediný možný hybridný pohon?

Lexus LBX predstavuje najmenšieho zástupcu segmentu SUV v portfóliu japonského výrobcu, ide zároveň o prvý model vyvíjaný špeciálne s ohľadom na európsky trh a taktiež prvý model stojaci na platforme GA-B pre malé autá. Podľa slov automobilky však má novinka ponúkať schopnosti i luxus porovnateľný s vyššie postavenými súrodencami v portfóliu.

Nie je to prvýkrát, keď prémiová značka postavila nový typ vozidla na báze ľudového auta. Robia tak všetky rozumne hospodáriace automobilky sveta a Lexus, zdá sa, nie je výnimkou. Výrobcovia zdieľajú konštrukciu, hnacie agregáty a mnohé riešenia naprieč divíziami.

Lexus LBX teda vychádza z modelu Toyota Yaris Cross, no je to na platforme GA-B zásadne iné auto. Má kompletne „prekopaný“ dizajn zvonku aj vnútri, väčší rázvor, rozchod kolies, torznú tuhosť a odlišnosti nájdeme nepochybne ja v použitých materiáloch. Najmenší Lexus vznikol s prísnymi kritériami a nárokmi ako veľké typy luxusnej značky a preto nie je lacný – práve naopak, je až bláznivo drahý. 

image

„Dinosaurus“ od Lexusu končí. Stelesnenie dokonalosti sme stihli zažiť na vlastnej koži

Základ 4,2 metrového autíčka stojí na našom trhu až 33-tisíc eur a na opačnom konci ponuky je potom top model s cenovkou až ohromných 48-tisíc eur. Treba dodať, že materiály, spracovanie a cit pre detail sú aj v prípade modelu LBX ako v aute za 60- či 70-tisíc eur. Či to bude verejnosť zaujimať je však otázne.

Pod kapotou môže byť jedine hybridná motorizácia – skladá sa z 1,5-litrového benzínového trojvalca a prítomný je tiež bipolárny nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor s nízkym odporom a vysokým výkonom, ktorý zabezpečí krátku jazdu aj na čistú elektrinu a v absolútnom tichu.

Dva generátory elektromotora sú umiestnené na samostatných hriadeľoch a systém ponúkne celkový výkon 136 koní a 185 Nm. Pre náročnejších je možné model vybaviť aj elektronickým pohonom všetkých kolies Lexus E-Four s prídavným elektromotorom na zadnej náprave, asistujúcim pri rozjazde, v zákrutách a na náročnejšom povrchu. Prevodovkou je výhradne planétová e-CVT.

image

Lexus, ktorý predbehol trend. Zisťovali sme, ktorá verzia novinky dáva najväčší zmysel

Toto je pravdepodobne najluxusnejšie malé auto na svete, veď v princípe konkurenciu ani nemá. Otázka znie, či ju vôbec potrebuje, respektívne, či v triede malých áut má takto orientované auto zmysel? Odpoveď sa snažila redakcia TopSpeed.sk nájsť už počas prvých kilometrov na úvodných spoznávacích jazdách v zahraničí. Aké sú prvé dojmy z japonského malého luxusného modelu si môžete pozrieť vyššie.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-02-03 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: „Dinosaurus“ od Lexusu končí. Stelesnenie dokonalosti sme stihli zažiť na vlastnej koži 02 - Modified: 2024-01-26 11:07:40 - Feat.: 1 - Title: Vráti sa Európa k spaľovákom? Na zmenu zostáva len rok, hovorí šéf českej Toyoty 03 - Modified: 2023-11-29 11:51:00 - Feat.: 1 - Title: Najväčšia automobilka sveta už vyrobila 300 miliónov vozidiel​. Ktorý model dominuje? 04 - Modified: 2023-11-27 15:17:47 - Feat.: 1 - Title: Lexus, ktorý predbehol trend. Zisťovali sme, ktorá verzia novinky dáva najväčší zmysel 05 - Modified: 2023-10-14 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Luxusnejšie MPV nenájdete. Vyskúšali sme Lexus, ktorý vám interiérom vyrazí dych
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 13:32:33 - Feat.: - Title: V recenziách sa mu vysmiali. Toto zariadenie malo nahradiť mobily
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 19:14