Aká je priemerná suma, ktorú na čerpacích staniciach za palivo necháte? Šetríte alebo radšej doprajete autu vždy plnú nádrž, ktorú udržiavate?FOTO: Archív HN
StoryEditor

Jazdíte dlhodobo na rezerve? Tankovanie „za desinu“ má riziká, o ktorých možno netušíte

05.05.2023, 14:01
  • Do výplaty je ešte ďaleko a vy musíte opäť zastaviť na čerpacej stanici. „Našpliechate“ tam pár litrov za niekoľko málo eur – je to u vás pravidelný scenár? Ak áno, hrozia vám problémy.
  • Dlhodobé jazdenie na rezerve totiž môže poškodiť dôležité komponenty vo vozidle, čo sa odrazí na nemalých výdavkoch a nulovej úspore, práve naopak.
  • Čomu sa teda vyhnúť a ako k tankovaniu pristupovať, aby ste minimalizovali riziko zbytočných opráv na aute?

Aký obnos peňazí zvyčajne nechávate po natankovaní na čerpacej stanici? Patríte k motoristom, ktorí vozidlu doprajú prevažne plnú nádrž alebo k tankovaciemu stojanu pristupujete radšej častejšie a v menších objemoch? Určite to poznajú najmä začiatočníci, študenti alebo jednoducho vodiči, ktorí chcú na svojom bankovom účte ušetriť svoje financie do ďalšej výplaty, a tak sa uchyľujú len k nevyhnutnému dotankovaniu paliva na čerpacej stanici.

Tankovanie takpovediac „za desinu“ však môže prispievať k zvýšenému riziku porúch na palivovom systéme. Samozrejme nehovoríme o tom, ak vám práve dočerpanie paliva v hodnote zhruba desiatich eur zaistí plnú či aspoň polovičnú nádrž. Vtedy je to v poriadku. Reč je skôr o dlhodobej jazde s vozidlom, ktorému v nádrži takmer vyschlo, svieti mu rezerva a vodič v útrobách udržuje len skutočne minimálne množstvo benzínu alebo nafty. 

image

Ceny palív sa u nás v lete minulého roka priblížili k dvom eurám za liter. Dnes už je situácia pre motoristov priaznivejšia.

FOTO: TASR

​​Mnohí si myslia, že jediným rizikom jazdy na rezervu je, že sa im v tej najmenej vhodnej chvíli úplne minie aj to málo paliva a zostanú niekde nečakane stáť. Omyl, hrozbou sú i oveľa drahšie problémy. Pravdou však je, že aj s rozsvietenou kontrolkou rezervy vedia automobily prejsť i desiatky ďalších kilometrov. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-04 12:04:13 - Feat.: 1 - Title: „Domov“ prišiel asi najzachovalejší Favorit na svete. Nenajazdil ešte ani 40 kilometrov 02 - Modified: 2023-05-03 11:31:37 - Feat.: 1 - Title: Plánujete kúpu jazdeného auta? Istotou nie je ani autobazár, na tieto veci nezabudnite 03 - Modified: 2023-05-02 12:24:44 - Feat.: 1 - Title: Prieskum ukázal, aké autá zastavuje polícia najčastejšie. Farba zvyšuje i riziko nehody 04 - Modified: 2023-04-28 11:56:13 - Feat.: 1 - Title: Kvíz, v ktorom sa zapotí nejeden fanúšik áut. Dokonalý výsledok dosiahne iba expert 05 - Modified: 2023-04-28 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nesprávny spôsob môže ohroziť motor i ďalšie časti auta. Ako správne šetriť palivo?
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 07:56:47 - Feat.: - Title: Po týždňoch zdražovania prišla zmena. Ceny benzínov išli dole 04 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 09:24