StoryEditor

Najhoršia reklama: Skoro polovica majiteľov elektromobilov v USA ich už viac nechce

28.06.2024, 11:15
  • Na obľúbenú značku náradia alebo piva nedáme dopustiť. Kvalita nepotrebuje reklamu, chváli sa totiž sama.
  • Ale čo elektromobily? To je práve niečo trochu iné. Ako dokazuje prieskum konzultantov McKinsey & Co. 
  • Takmer polovica amerických majiteľov áut na baterky sa totiž chce vrátiť k vozidlám so spaľovacími motormi.

Automobilky boli presvedčené o tom, že svojho klienta už majú istého. Lenže prieskum trhu naznačil úplne opačnú skutočnosť. Ľudia, ktorí si už v USA elektromobil zaobstarali a aktuálne v ňom i jazdia, totiž automaticky nepomýšľa na to, že by aj ich budúcim vozidlom mal byť práve elektromobil.

Takmer polovica amerických majiteľov elektromobilov – podľa prieskumu spoločnosti McKinsey & Co je to až 46 percent opýtaných – plánuje v budúcnosti návrat k vozidlám so spaľovacími motormi. Podobný, hoci nie tak výrazný trend, na základe prieskumov predpovedajú reakcie majiteľov elektromobilov aj z ostatných krajín.

image

S týmito autami sú majitelia najspokojnejší, ukazuje prieskum. Víťaz mnohých prekvapí

Globálne je tá priemerná miera nespokojnosti s elektromobilom o niečo nižšia, dosahuje úroveň 29 percent. V USA je každý štvrtý až piaty majiteľ elektromobilu z desiatich presvedčený o tom, že jeho budúcim nákupom koncept elektromobility už znovu podporovať nebude, píše iDNES.cz.

Situácia v Štátoch je boľavejšia o to viac, že práve tu sa populácia vodičov vyznačuje väčšou kúpnou silou a trh s vozidlami má najväčšiu dynamiku. Nástup elektromobility tu mohol byť rýchlejší, už len preto, že spokojní majitelia elektromobilov mohli byť tou najlepšou reklamou na úspešný produkt. Lenže tej spokojnosti sa bohužiaľ k ďalším potencionálnym kupcom nedostáva.

Výrobcovia elektromobilov sa teraz nebudú musieť snažiť len o presviedčanie nerozhodných potenciálnych zákazníkov, ako doteraz, ale aj o zmenu názoru tých, ktorí ich produkt už aj reálne vyskúšali a spokojní s ním úplne neboli. Pritom budovať dôveru v značku u niekoho, kto už bol elektromobilom sklamaný, je nepochybne o dosť ťažšie.

„Predpokladali sme mylne, že ten, kto si raz zakúpi elektromobil, späť k spaľovákom sa už nevráti,“ zhŕňa to Philipp Kampshoff z Centra pre mobilitu budúcnosti. „Prieskum však naznačil niečo iné,“ dodáva.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-27 12:22:33 - Feat.: 1 - Title: Vodiči v elektrických BMW nemôžu prísť o zážitok. Značka chystá falošnú prevodovku 02 - Modified: 2024-06-26 09:29:37 - Feat.: 1 - Title: Škoda nakoniec predĺži život svojich obľúbených modelov. Elektromobilita totiž viazne 03 - Modified: 2024-06-14 10:20:52 - Feat.: 1 - Title: S týmito autami sú majitelia najspokojnejší, ukazuje prieskum. Víťaz mnohých prekvapí 04 - Modified: 2024-06-07 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ovládli čínske značky Európu? BYD plesnivie v prístave, zatiaľ sa darí iba jednej značke
01 - Modified: 2024-09-12 21:36:25 - Feat.: - Title: Majetok amerických domácností dosiahol rekordných 163,8 bilióna dolárov 02 - Modified: 2024-09-12 20:33:37 - Feat.: - Title: Exproducent Weinstein pred opakovaním procesu čelí novej obžalobe, aktuálne sa zotavuje v nemocnici 03 - Modified: 2024-09-12 20:27:00 - Feat.: - Title: Americké akcie posilnili, v centre pozornosti zostávajú úrokové sadzby 04 - Modified: 2024-09-12 20:15:50 - Feat.: - Title: Trump vylúčil ďalšiu debatu s Harrisovou, podľa prieskumov tú poslednú prehral 05 - Modified: 2024-09-12 19:54:02 - Feat.: - Title: Ako sa fáma o jedení mačiek dostala z internetu do prezidentskej debaty? Ako argument ju využil Trump
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
13. september 2024 05:36