StoryEditor

Šéf Škody: Za Fabiou Combi mi krváca srdce, nebola však iná možnosť

10.09.2021, 12:10
Tak rušný si prvý rok v Mladej Boleslavi určite nepredstavoval. Od minulého leta nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer prevzal vedenie značky v covidovom roku. Tento rok sa k epidémii pridala kalamita s dodávkami dielov.

Thomas Schäfer prevzal kľúče od českej Škodovky v auguste minulého roka, mesiac po nástupe predstavoval dôležitý symbol novej éry automobilky, elektrický model Enyaq. Teraz uvádza automobilka na trh novú Fabiu, okolo dôležitého modelu je teraz rušnejšie, než by si automobilka priala.

Presadenie kombi verzie modelu bolo jedným z prvých víťazstiev Schäfera po nástupe do funkcie, následne sa však ukázalo, že je tento projekt ekonomicky neúnosný, takže novú Fabiu Combi musela značka odpískať. Thomas Schäfer v rozhovore vysvetľuje prečo.

V týchto dňoch oslavujete rok od prevzatia vedenia Škody Auto. Ako veľmi sa zmenila situácia? Prijal by ste tú ponuku znova, keby ste vedel, čo vás čaká?
Určite, bez váhania! Som naozaj šťastný, že som tu. Nevolil by som inak. Škoda Auto je neskutočná firma so skvelými ľuďmi. Spôsob, akým pracujeme, ako spolu vychádzame. Nie je tu politikárčenie, len absolútne zameranie na výsledok. Objavil som čaro českého humoru, nič vám nie je "sväté". Samozrejme, globálna situácia nie je jednoduchá a práca je náročná. Myslím však, že ju robíme dobre. Máme novú stratégiu, ktorú sme tento rok predstavili. Je v nej veľká zmena v nasmerovaní; smerom k elektromobilite. A tiež zodpovednosť za rôzne projekty, ktoré sme v rámci skupiny dostali v Rusku, Indii ... To bolo predtým nepredstaviteľné. Myslím, že teraz máme veľké pole pôsobnosti.

Teraz musíte riešiť nedostatok dielov pre výrobu. Nielen čipov, ale aj ďalších komponentov.
Áno, situácia naozaj nie je ľahká. Má to viac dôvodov, tým hlavným je aktuálna odstávka výroby čipov v Malajzii kvôli covidu. Továreň bola zatvorená niekoľko týždňov a s odstupom to doputovalo k nám. Nedostatok polovodičov bude ovplyvňovať výrobu ďalších niekoľko mesiacov, ide o globálnu záležitosť. V minulosti išla výroba spotrebnej elektroniky v cykloch hore - dole a v momentoch poklesu bolo možné dodávať a vytvárať zásoby pre autopriemysel. Nikdy sa nestalo, že by ich bol naozajstný nedostatok, pokiaľ neprišla nejaká nepredvídateľná prírodná katastrofa. Teraz je situácia iná a zišlo sa viac faktorov naraz.

Aktuálne je asi najviac zasiahnuté výroba Octavie, čakacie lehoty sú až desať mesiacov. Naopak sa snažíte čo najmenej obmedzovať výrobu Enyaqu. Vzhľadom k tomu, že je Octavia pre znač...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 02 - Modified: 2024-04-18 17:48:37 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 03 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 04 - Modified: 2024-04-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Sulík pre HN: Slovensku chýba právo veta, za povinné rozdelenie migrantov môže Fico 05 - Modified: 2024-04-18 09:15:00 - Feat.: - Title: Dovezené autá sú stále v kurze. Štúdia ukazuje, ktoré krajiny dominujú a aké sú hrozby
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 00:31