StoryEditor

Mercedes premenil svoje mohutné SUV na hybrid. Dosahuje úctyhodný výkon

28.02.2019, 15:16
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Sériu premiér od rôznych automobiliek dopĺňa teraz aj Mercedes so svojim ostrým športovo-úžitkovým modelom.

Trend predstavovania premiér médiám pred ich výstavnou premiérou nielenže pokračuje, ale podstatne naberá na intenzite. Na druhej strane, stále viac značiek prítomnosť na autosalónoch svetového rangu vypúšťa. Príkladom môže byť Volvo či Hyundai, ktoré na výstavisko v Ženeve už budúci týždeň nedorazia.

Tento druhý prípad sa ešte netýka najstaršej značky sveta. Autosalón Ženeva 2019 bude okrem iných výstavnou premiérou športovo poňatého veľkého a luxusného SUV so skutočne dlhým označením Mercedes GLE 53 AMG 4Matic+. Ide o model zo športovej dielne AMG, to znamená výkonnejší motor, ale aj mnoho ďalšieho.

Základom tohto modelu je radový trojlitrový agregát so šiestimi valcami. Ponúka celkový výkon až 320 kW (435 koní), plne variabilný pohon oboch náprav, agilnú deväťstupňovú automatickú prevodovku, jazdné režimy špecifické pre ostré AMG modely a nechýba tiež vzduchové pruženie vyladené práve pre AMG model známe ako Activ Ride Control+.

To plus v názve nie je len taká ozdoba, zahŕňa elektro-mechanické stabilizátory pre menšie nakláňanie karosérie v priečnom aj pozdĺžnom smere. Možnosti doplnkov rozširuje ponuka príplatkového výfukového systému alebo špeciálneho volantu s gombíkmi, ktorý robí športovú jazdu ešte väčším zážitkom. Nechýbajú ani agresívnejšie prvky exteriéru z dielne AMG.

Mercedes-Benz

​Tento špeciálny model poháňa elektrifikovaný trojlitrový radový šesťvalec prepĺňaný dvoma turbami a teraz aj elektrickým kompresorom. Vďaka nemu, čo jasne naznačuje aj označenie modelu, je GLE 53 AMG výkonnejší model ako predošlá verzia s číselným označením 43. Ide teda o novú mild-hybridnú verziu modelu.

​Okrem vrcholného výkonu 320 kW (435 koní) poskytne motor krútiaci moment na úrovni 520 Nm, no to nie je všetko. Pohon dopĺňa takzvaný EQ Boost starter, inými slovami elektromotor so 48 voltovou sieťou, ktorý systému pridá ešte ďalších 16 kW, no až 250 Nm krútiaceho momentu. Nachádza sa medzi spaľovacím motorom a prevodovkou.

Vďaka tejto kombinácii dokáže veľké GLE 53 zvládnuť stovku len za 5,3 sekundy a aj keď má model obmedzenú maximálku na 250 kilometrov za hodinu, zaujímavé je, ako sa na ňu dostane. Výstavnú premiéru zažije novinka na marcovom autosalóne v Ženeve.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 02 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 04 - Modified: 2024-05-02 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyrieši problém elektromobilov? Batéria od firmy CATL ponúka dojazd až tisíc kilometrov​ 05 - Modified: 2024-05-03 10:07:01 - Feat.: - Title: Terénna beštia z USA je prvýkrát k dispozícii aj na slovenskom trhu. Čo ponúka, ako jazdí a koľko stojí?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. máj 2024 23:12